EmeliesMusikBlogg

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

MaybelPossible (1)

Av Emelie - 5 juni 2013 14:58

Hejsan! Det här är första delen av min novell   Förlåt att det tog sån tid med första delen. (Den är delen blev inte lika bra som den jag gjorde först men ni får ha tålamod med mig). Den handlar om en tjej som heter Maybel och är 18 år gammal. (läs mitt inlägg med rubriken 'Novell Maybel' så får ni veta mer om Maybel. Novellen heter MaybelPossible och jag hoppas ni kommer gilla den! Jag vill bara säga att när det står med sned text betyder det är det är Maybel som tänker (om ni inte visste det) och om det inte står något namn framför det hon/han säger betyder det att hon berättar för oss. Sry om ni inte förstod allt men jag tror ni kommer fatta när ni har läst en stund.

Hope you like it!♥

 

 

Hej! Jag heter Maybel Malin Meelin. Jag ska berätta allt om mig och mitt liv för dig. 

 

  

Jag kan inte fatta att jag har flygit över hela landet! Jag har ju aldrig flygit någonstans förut... Iaf inte själv. Jag kan inte förstå att jag äntligen är här... och ändå har jag nog det värsta kvar. Heej! Ser du tjejen på bilden där? Det är jag. Jag heter Maybel men du kan kalla mig Mel eller MM, om du vill. Det finns nästan ingen som kallar mig det förutom min mamma och min kusin. Fast min mamma har slutat kalla mig det så egentligen bara min kusin nu. Jag har levt med min mamma hela mitt liv och nu eftersom jag har fyllt 18 så tänkte jag att jag kunde flytta. Jag menar, man kan väl inte bo hos sin mamma i hela sitt liv? Så nu har jag tagit som en semester typ. Eller jag har faktiskt tänkt att flytta hit. Så nu har jag flygit över hela hela landet och nu ska jag bo hos min kusin istället. Hon har lovat att jag ska få stanna hos henne till jag har skaffat ett eget ställe. Och det lät bra tycker jag. 

 

 

Så nu står jag här, i Niceville... eller som min kusin säger, ''staden som aldrig sover''. Jag tror jag föredrar Niceville.


 


Där är hon! Min kusin! Är vi lika? Det tycker inte jag ialla fall. Det var jättelänge sen vi pratade med varandra. Ja, förutom då på telefon och när vi chattar på datorn. Och varje gång vi pratar med varandra har hon antingen dumpat eller skaffat en ny kille. Hon säger att det är så när man letar efter det rätte, jag antar att hon har rätt ändå. Hon heter Kenya, Kenya Denert. Hon är 23 år gammal, fast hon beter sig som att hon är... tja, yngre. Kenya är verkligen en tjej som kan snacka. Hon kan verkligen snacka lääänge och ingentligen om ingenting. Kenya är väldigt rik men hon hatar att vara ensam. Det är därför hon har köpt en enorm lägenhet som är jättedyr. Även om det nästan inte bor någon i huset... kanske var därför jag så gärna fick flytta in.


 

Kenya: HEEEEJ MAYBEL! 

Maybel: Hejsan!

Kenya: Jag har saknat dig sååå mycket. Hur mår du?

Maybel: Jag har saknat dig med. 

Kenya: Välkommen hit! Gick flygresan hit bra? Är du hungrig?

Maybel: Ja, allt har bara gått toppen! Nej tack, jag är inte hungrig.


 

Kenya: Okej men säg bara till om du skulle behöva något någon gång.

Maybel: Okej men jag är jättetacksam över att jag får stanna här.

Kenya: Inga problem, du är verkligen lik dig. Samma ögon, samma bleka hy...

Maybel: Jepp, samma gamla jag. Men du har förändrats lite.

Kenya: Aaa, jag har förändrats ganska mycket. Jag har skaffat mig en tatuering också!

Maybel: Jaså? Det det låter ju... bra.

Kenya: Jag vet, du gillar inte sånt. Men glöm det nu, vill du kolla in ditt nya hus? Följ efter mig!

Maybel: Okej jag kommer.


 

Huset är verkligen vackert.


 

Det här är baksidan av huset. Det finns en pool och några solstolar inte mycke annat.


 

Kenya sa att det var på tredje våningen i 28:de rummet. Här måste det vara.

 

 

Ja, här är det. Ojj va fint! Jag trodde att det skulle vara mycket större men det är väldigt fint ändå. Man kommer in i köket direkt och bakom den väggen så är det en stor säng och en annan liten säng.


 

Där är säkert min säng. 


 

Kenya: Vad tycker du om huset nu då?

Maybel: Det är jättefint!

Kenya: Jag vet att mitt rum är litet men jag hade inte så mycke tid på mig när du frågade om du fick sova här så jag bara tryckte in en fin liten säng där du kunde sova. Men jag hoppas du kommer trivas!

Maybel: Ja men det räcker för mig. Tack så mycket.

Kenya: Nej just det! Jag hade glömt att jag skulle träffa min pojkvän nu, han heter Jermy och han är 19 år. Han är lite ung för mig men jag tycker verkligen om honom. Jag tror han kan vara den rätta faktiskt!

Maybel: Okej, men det är lugnt jag kan packa upp mina grejer medans du är med Jermy. Precis som hon sa förra gången också ''jag tror han kan vara den rätta''... Men Jermy är ett ganska gulligt namn. Undra om jag får träffa honom någon gång.

Kenya: Tack så mycket, okej hejdå. Vi ses senare.

Maybel: Japp, det gör vi.


Heej! Vad tycker ni? Verkar den bra? Jag hoppas ni gillade första delen!   Snälla kommentera vad ni tycker! Heejdå.   



 
 
Ingen bild

.

5 juni 2013 20:47

Bra men för kort ;)

Emelie

6 juni 2013 15:24

Tack! Första delen som jag gjorde var längre men eftersom det raderades glömde jag bort vad jag skrev förut så tyvärr blev det kortare nu. Men jag hoppas du kan ha överseende för det. Tack för kommentaren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 8 maj 2014 17:06

Heeeyyy! Idag var jag så himla korkad! Jag gav ut min blogg-adress till en i min klass..   Men det gör egentligen inget för att jag har en annan blogg xD När min storasyster kommer hem ska jag be henne att göra den här bloggen lösenordsskyddad så att...

Av Emelie - 5 april 2014 00:50

 Jag älskar er!♥  Mitt katt Tiger är borta (kanske död) och mår dåligt men ni kan alltid få mig att skratta. Jag fyller 13 år på söndag och min största önskan vore att få träffa er. Även om det aldrig kmr att hända så säger jag ...

Av Emelie - 21 oktober 2013 17:29


Tjena Tjena!   Jaha då var det måndag Igen...    Har egentligen nt mkt att säga förutom läängtar till på fredag! Vi ska ha ''klä-ut-dig-om-du-vill'' dag då! Jag kmr bli en riktigt scary vampyr.    Längtar ni till    ?  ... Iaf här kmr en gryyy...

Av Emelie - 13 oktober 2013 22:17

Heey! Jag har inte mkt att säga nu förutom BUHUUU! .. helgen är slut nu ..   Är det bara jag eller går helgerna i super speed elr något? Jaja men ni vet väl tjejen Zendaya? (den söta tjejen i Shake It Up.) Hon sjunger ju skit bra! Jag la upp en av he...

Av Emelie - 12 oktober 2013 23:14

Heeey! Idag har jag faktiskt något intressant att skriva om..! Men tyvärr jag tänker jag inte skriva om det föränns det är klart. För eftersom det kan ta veckor tills det är färdigt så får ni helt enkelt vänta. + att jag vet inte om det är okej att j...

Welcome

Presentation


Heey! Emelie här! Jag är 12 år gammal och älskar djur♥ men min stora passion är verkligen musik. Det är därför jag spelar gitarr och lyssnar på musik till min familj får damp på mig xD Fast det är bara sån jag är. Jag hoppas du gillar min musikblogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

You are

Omröstning

Vem tycker du är bäst på att sjunga?
 Chrissy Costanza
 Megan Nicole
 Laura Marano
 Miranda Cosgrove
 Stefanie Heinzmann

Prata med datorn!

Chrissy Costanza

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

EmeliesMusik

Tiny Hand

Ovido - Quiz & Flashcards